ASIH tos pupus!”
“Asih geus maot!”
“Asih tilar dunya!”
“Asih modar!”
“Asih jengker!”
“Asih kojor!”
Mani rupa-rupa. Gogorowokan jeung paharus-harus. Padahal ku sakecap
ogé piraku teu matak kaharti. Malah najan ukur digerenteskeun jero
haté, da bakal pada-pada surti ieuh. Pileuleuyan Asih, nu paturay jeung
puseur dayeuh. Geus euweuh! Nu maneuh nyeuseup galeuh dayeuh binarung
kebek kadeudeuh. Euleuh-euleuh éta kohkol kuat teu reureuh ditarabeuh.
Nu karuleuheu ngaleut ngeungkeuy ngabandaleut, bari leungeun ngagisikan
cileuh. Henteu diteureuy, tapi keukeuh geuleuh. Aya deuih nu reuneuh,
rumanggieung bari nyekel iteuk pageuh. Nu weureu, nu keur kanceuh
teu-teu bureuteu, paadu teuteup. Weuh… éstuning matak sareukseuk
deuleu.
Kandaraan tingserebeng tingsalebrut cadu patanya, da kalah silih
ségag ku klakson nu éstuning matak rawing ceuli. Di satengahing
pabuisna patalimarga, masih kénéh pagaliwota nu baramaén, tukang
ngamén, tukang peremén, jeung anu caman-cémén. Lebah parapatan Jalan
Gardujati-Kebonjati, lalaki opatan keur ngagugulung pasaran. Teu jauh
ti dinya, di terminal St. Hall, opat wanoja geulis keur aduregeng
manggul pasaran. Tétéla, di mamana nyayagikeun pasaran. Tangtu baé
ngahudang kapanasaran. Malah tadina rék ngahajakeun nanya ka éta
wanoja, ngarah laluasa tur rada betah ngajak ngawangkong ka nu gareulis
mah. Tapi éstuning matak ngajenghok, da geuning kalah maranéhna nu
nyampeurkeun bangun rurusuhan.
“Sumangga, geura tumpak!” cék wanoja anu pangjangkungna.
“Tumpak naon?” puguh ngaranjugna mah. Barang jonghok, ujug-ujug
nitah tumpak. Leuheung mun nitah tumpak mobil, motor, atawa komo tumpak
manéhna mah.
“Heueuh tumpak pasaran! Ari hég tumpak naon deui atuh?” nu buukna
galing nyorongot. Ih, ari rupa tanding widadari, tapi sorana tanding
babi.
“His, teu kénging kitu, Geulis. Kieu-kieu gé abdi téh hirup kénéh.
Sawios badé mapah baé, da kiat kénéh…” témbal téh kalayan satékah-polah
nyabar-nyabar karep.
“Bedegong pisan mayit téh!” nu pangpendékna nyelengkeung. Aéh, aéh,
naha bet ngaréken mayit? Sugan teu bisa dileuleuyan mangkeluk téh?
Cacak lamun teu gareulis, geus tatadi mula ditalapungan hiji-hiji. Tapi
kakara ogé rék nyarita, ana rob téh puluhan wanoja nu leuwih
camperenik, nyalampeurkeun bari neuteup seukeut, jajauheun kana
geugeut. Teuing ti lebah mana jolna. Nu puguh mah kabéhanana gé manggul
rupaning barang nu matak muringkak bulu punduk.
“Sok, geura tumpak kana pasaran!”
“Hayu, mending kénéh numpak cikrak!”
“Mending numpak dongdang!”
“Bisi hayang kana ambulan, geus disiapkeun di Rumah Sakit Iyén!”
Diriung ku puluhan wanoja nu geulisna tanding sélébritis, kalah
araringgis. Komo basa nu pangjangkungna ngusapan pipi ku… cokorna.
“Bangkawarah pisan siah, Geulis! Wani-wani nyurilam ka aing! Aing
téh masih kénéh walagri!” amarah ngagulidag, méh baé teu katadah.
“Nu matak, sok geura tumpak!”
“Piraku aing kudu tumpak kana paranti mawa mayit!”
“Aéh, aéh, naha bet ngambek? Apan manéh téh mayit!” kituna téh bari
srog ngaléngkah leuwih ngadeukeutan, éstuning bangun taya kasieun.
“Aing mah hirup kénéh!”
“Meunggeus lah, tong ngaborongkeun sagala. Kabéh gé geus nyarahoeun,
manéh téh mayit!” pokna, kalayan dihaminan ku tingcikikik bari unggeuk
kabéhanana. Taya hiji ogé anu gideug.
Basa maranéhna tingcikikik tur arunggeuk, bet ras inget ka sawatara
diskotik kelas kakap. Enya, asa beuki natrat narémbongan. Maranéhna
pisan ungkluk nu sok marangkal di wangunan agréng kalayan taya nu wani
nyisikudi, komo ngabuburak. Ungkluk diskotik! Wah… tangtuna ogé kiwari
maranéhna beuki mucekil. Boa-boa maranéhna nu ngadongsok sangkan
pacabakan Asih dibuburak, ngarah bisa mulut bati leuwih medah-meduh.
Tapi mémang lain lawaneun nu kararieu mah. Walikota ogé pasti mikir
sarébu kali lamun kudu ngalawan nu kararieu, da puguh setoranana gé
puluhan, boa ratusan tikel ti tempat Asih.
Sakolébat, aya pasang panon nu néwak juringkang Si Malik jeung Si
Darno. Duanana alémprak semu nu atoh. Héab, amarah muncak kana
embun-embunan.
“Déngékeun ku saréréa! Aing téh hirup kénéh! Naha perelu némbongkeun surat katerangan hirup?!”
“Euweuh gunanana. Sakali mayit, tetep wé mayit! Meunggeus, leuwih hadé ngaku wé!”
“Moal! Nepi ka iraha ogé tetep moal ngaku, da teu rumasa! Bisi
hayang nyaho, nu maot mah Asih! Asih! Lain aing! Jung tanyakeun ka
urang Saritem atawa ka PKL nu saumur-umur dibuburak!” kapaksa nyentak
deui, bonganna mani kamalinaan pisan, teu bisa ngabédakeun nu hirup
jeung nu paéh. Padahal asa euweuh nu anéh tina papakéan gé. Calana
lévis belél anu keur ngetrén tur ka luhurna maké kaos biru anu
tulisanana: Demi Persib Aku Réla Mati! Baju kaos paméré ti babaturan kuliah.
“Hayoh geura naék!” pokna nu galing téa.
“Cék aing gé, aing mah lain mayit! Nu maot mah Asih! Asih! Na teu
kadéngé ku jejebir sia? Sok paké ceuli téh!” kabina-bina teuing atuda
nuduh téh. Nu jojorowokan patémbalan kénéh hawar-hawar.
“Asih maooot! Asih paéééh! Asih modaaar!” tah, sidik éta mah sora
Mang Sarkim, tukang dagang cangcut jeung kutang, nu dituding boga suku
lima. Najan Mang Sarkim némbongkeun sukuna nu ukur dua, tapi angger baé
disebutna lima. Jelema jaman ayeuna, sok kérok utang-itung.
“Sakali deui, nu maot mah Asih! Kadéngé pan ku maranéh?!” ngahaja ditandeskeun deui, bari rada undur-unduran.
“Tah kitu, mayit jaman ayeuna mah. Geus puguh mayit, kalah nuduh ka
batur. Urang rejengan wé ku saréréa!” cék nu pangbegangna bari ngarérét
ka puluhan wanoja séjénna.
Aduh, cilaka anjir! Najan awéwé ogé, ari puluhan mah biheung kuat
ngayonanana. Hiji-hijina jalan: ngaberetek! Lumpat satakerna,
sakulampat-lampét, teu nolih titincakeun, éstuning pager dirurug,
lampu beureum dirumpak. Enyaan, diudag-udag ku nu gareulis ogé kalah
sepor jantung, ari diajak tumpak paranti mawa mayit mah.
“Ulah kabur siah, mayit!”
“Eureun euuuy! Pamali mayit lulumpatan mah!”
Nu ngudag teu eureun ceuceuleuweungan. Untung wé lumpat ogé ngadadak
tanding ucing ari dibarung kasieun mah. Sakolébat karérét aya gang nu
rada heureut. Dina lawang gang aya plang kaké tulisan “Gang Buntu”.
Teu loba mikir, blus baé asup ka jero gang. Jep, nu hahaok bari
ngudag-ngudag téh ngadadak jempé. Kitu deui nu tingceuleuweung méré
tangara Asih maot. Simpé. Panasaran, ngarandeg heula bari ngalieuk.
Bréh, puluhan wanoja tingjaranteng lebah lawang gang. Taya nu wani
ngudag ka jero gang. Puguh baé haté rada ngemplong. Kakara nyaho,
horéng gang buntu téh sorangeun sing saha baé nu geus buntu laku.
Tina gang buntu, bras ka jalan satapak sisi sawah. Ah, teu singna
buntu geuningan. Malah asa gancang naker anjog ka lembur. Padahal
ilaharna mah ti péuseur dayeuh téh kudu numpak beus, disambung ku
angkutan padésaan, pleus sésana numpak ojég. Lalampahan nu kuduna opat
jam téh ukur memenitan ari ngaliwat ka gang buntu mah. Kira wanci
tunggang gunung, angin tingtrim pilemburan geus mimiti karasa ngusapan
sakujur awak.
Ké, ari di lembur geus nyarahoeun kitu yén Asih maot? Boa can
nyarahoeun. Kabeneran lebah pertelon aya pos ronda. Nu pangpentingna,
di hareupeun pos ronda ngagantung kohkol. Kop kana panakol, kohkol
ditakol, kentrong tilu. Urang lembur mah tangtu bakal surti, kentrong
tilu téh hartina tangara aya nu maot. Tapi anéh, mani jempling. Biasana
Mang Ahro, Bi Iroh, atawa Bi Nasih, sok tuluy nyorowok nanya: Saha nu
maooot? Tapi boa maranéhna geus leuwih ti heula nyarahoeun. Ana kitu
mah kentrong tilu téh ukur ngabéjaan bulu tuur.
“Héy, Cép Darma, geuning di dieu kénéh? Itu geus ngadaragoan di
imah! Hayoh geura mulang!” teuing ti lebah mana jolna, Hansip Baron
geus ngajega hareupeun.
“Éh, Mang Baron. Kumaha damang, Mang?” pok téh bari nyolongkrong ngajak sasalaman.
“Pangésto. Enya, heug, dihampura pisan. Sok ayeuna mah geura mulang!
Karunya nu ngadaragoan…” témbal Hansip Baron bari leungeun katuhuna
nampanan dampal leungeun. Sasalaman téh asa béda. Naon maksudna
leungeun kénca Hansip Baron ngusapan sirah? Jeung deui, tadina mah réa
nu rék ditanyakeun ka Hansip Baron. Boh kaayaan nu ngadaragoan di
imah, atawa lembur opat taun ditinggalkeun ngumbara. Hanjakal Hansip
Baron bangun ngarurusuh nitah balik. Antukna léos baé ninggalkeun
Hansip Baron, muru jalan ka imah anu geus réa robahna.
Teu karasa, dampal suku geus ngagaléntoran lemah pakarangan imah.
Ké, naha batur bet ngarumpul di imah? Naha? Jalma mani ngagimbung tur
ngantay lebah lawang panto. Mang Amanta leumpang semu rurusuhan ka sisi
jalan bari mawa bandéra hideung anu ditalikeun kana suluh. Ceb,
ditancebkeun sisi jalan, teu pati jauh ti pakarangan imah. RT Lili
nuturkeun bari mawa bandéra warna konéng. Srog, ka hareupeun Mang
Amanta.
“Ulah ku warna hideung atuh! Tangara nu maot mah warnana kudu konéng!” pokna RT Lili, rada muncereng.
“His, di mamana ogé tangara nu maot mah kudu hideung. Bisi teu
percaya, hayu urang lalajo sinétron. Lamun adegan ngalayad anu maot,
pasti maké baju hideung!” témbal Mang Amanta.
“Lain! Salah kabéh ogé! Anu bener mah maké bandéra bodas! Bodas téh
apan lambang kasucian. Sok wé cirikeun, nu maot mah pasti dibungkus
boéh. Ari nu ngaranna boéh, tara aya nu rupana konéng di lembur urang
mah!” teuing ti lebah mana jolna, Kadus Ukar ujug-ujug ngaronghéap bari
mekel bandéra bodas.
“Pa Kadus, di mamana ogé pami aya nu pupus mah sok nancebkeun bandéra konéng…” RT Lili keukeuh kana pamadeganana.
Panasaran. Anu keur hog-hag téh disampeurkeun.
“Pa Kadus, Mang RT, Mang Amanta, kumaha daramang? Punten badé
tumaros, dupi anu maot téh saha?” tanya téh bari nyolongkrong ngajak
sasalaman.
“Enya, heug, dihampura pisan. Geus ulah loba tatanya. Tuh, anu
ngalayad geus narungguan ti isuk-isuk. Sok, ayeuna mah buru geura
ngajepat di tengah imah!” témbal Kadus Ukar.
“Kumaha maksad Pa Kadus téh? Asa kirang ngartos abdi mah…”
“Ilaing pan geus maot, naha masih kénéh kulayaban?” pokna RT Lili bari mencrong seukeut naker.
“Maot? Abdi mah teu acan maot, Mang RT! Nu maot mah Asih! Sanés
abdi…” témbal téh bari kerung. Teu di kota, teu di lembur, bet nyebut
maot ka nu masih kénéh hirup.
“Enyaan, nu maot jaman ayeuna mah sok loba nyarita…” Mang Amanta ngagerendeng bari ngusap beungeut.
Rét ka lawang panto. Beuki teu hayang baé ngadeukeutan imah. Padahal
tadina mah geus diniatan rék munjungan ka kolot, ménta dihampura tina
sagala rupa dosa. Tapi naha saréréa bet ngaduduh maot? Fitnah éta téh!
Fitnah!
Asa leuwih hadé nyalingker ka pipir, rék noong kaayaan di jero imah.
Tapi di pipir imah éstu matak ngagebeg deui baé. Pangna kitu, aya
sawatara ahli ngaweredonan keur ngabadamikeun téknis ngamandian mayit.
“Urang kudu nyiapkeun gayung jeung dreum anu badag…” ceuk Mang Sarkowi.
“Henteu perelu, cukup jambangan jeung cérét wé!” témbal RW Uloh.
“Ké, ké, ari sabunna geus disiapkeun?” Mang Dasmin nyelengkeung.
“Teu perelu maké sabun sagala. Malah hadéna mah dimandian ku salapan
sumber cai jeung diawuran tujuh rupa kembang!” pokna Mas Tono.
“Ké, punten, dupi anu maotna saha?” antukna ngawani-wani karep tumanya ka nu keur meujeuhna guntreng.
“Apan ilaing! Meunggeus, nu maot mah ulah loba tatanya, kumaha anu
hirup wé! Jig, geura asup ka imah!” témbal RW Uloh. Enya, ti baheula
ogé mémang RW Uloh mah kakoncara arogan, otoritér, hayang meunang
sorangan. Moal aya benerna ngadebat ogé. Leuwih hadé indit.
Ras inget ka Makam Jambu. Panasaran deui baé, hayang ngalongok
kaayaan di makam. Léos indit, muru jalan satapak anu brasna ka Makam
Jambu. Saparat jalan, kabandungan loba anu keur guntreng nyaritakeun nu
maot. Angger nyarangka maot ka nu hirup. Sanajan geus diécéskeun
sababaraha kali, anu maot mah Asih. Anéh, saréréa tetep cangcaya.
Matak, isuk jaganing géto, leuwih hadé ieu jalan téh dingaranan Jalan
Cangcaya.
Bras, ka Makam Jambu. Jang Among jeung sababaraha pamuda geus mimiti
ngali kuburan. Malah nu séjénna ogé aya nu keur nyieun tutunggul jeung
paésan. Aya ogé nu nataharkeun padung, dalika, keteb, tataban tug nepi
ka anu nataharkeun gegelu jeung gandu. Teu lila, torojol Jang Ook jeung
Si Aték kalayan langsung nyampeurkeun ka nu keur digarawé.
“Ulah dikubur euy! Mending urang palidkeun wé ka walungan!” pokna Jang Ook.
“His, naha kalah dipalidkeun? Di mamana ogé, nu maot mah kudu dikubur!” témbal Jang Among.
“Tapi ceuk sayah mah asa alus kénéh disimpen di guha!” ceuk Si Aték bari nyerebungkeun haseup udud.
“His, ari taeun téh lalawora pisan!”
“Ti jaman pendékar ogé, mayit mah alusna dimumikeun, laju disimpen jero guha…” Si Aték keukeuh kana pamanggihna.
“Ayeuna geus lain jamanna atuh euy!” Jang Among muncereng.
“Ké, ké, saha sabenerna anu maot téh? Aing mah bingung tatadi mula.
Cik atuh béjaan aing lah…” bubuhan ka babaturan saentragan, nanya téh
henteu asa-asa.
“Aya wé… moal dibéja-béja!” témbal Jang Among bari ngiceupan ka Si
Ook. Tétéla, Jang Among ogé saruana pisan jeung nu séjén, pasti nuduh
maot. Padahal manéhna téh sobat dalit ti jaman keur budak.
Teu hayang lila di Makam Jambu. Komo bari teu diwaro ku babaturan.
Nyeri pisan ieu haté. Rék kumaha deui lalakon hirup, lamun babaturan
baé geus henteu daék ngawaro! Kajeun teuing kétang, kari néangan deui
nu sakira-kirana daék ngawaro. Cik, susuganan di warung Ceu Enung mah
aya kénéh nu bisa diajak nyarita. Sasarina wanci pasosoré pisan warung
Ceu Enung keur meujeuhna haneuteun.
Teu salah tina ijiran, barang srog ka buruan warung Ceu Enung, loba pamuda ngagimbung. Malah lain pamuda wungkul, da pakolot
ogé siga nu embung éléh. Cikopi jeung lalawuh buatan Ceu Enung mémang
dipikalandep ku urang lembur. Teuing pédah rasana anu ngeunah, atawa
bisa jadi alatan Ceu Enung anu gamuleng tur saumur-umur rarandaan,
saprak diserahkeun ku Aom Kusmin. Kuwu Amas ogé sok ngersakeun ngopi di
warung Ceu Enung. Tuh, kabeneran ayeuna Kuwu Amas keur anteng ngaregot
cikopi bari sakapeung maling rérét kana imbit démplon Ceu Enung.
“Asih geus maot! Asih geus maot!” ngahaja nyelengkeung, ngarah saréréa langsung ngadéngé.
“Naon? Saha nu ngomong Asih geus maot? Jaga létah manéh siah! Aing
teu narima lamun Asih dituduh maot! Asih masih kénéh hirup!” Kuwu Amas
tibuburanjat nangtung bari tuluy nulak cangkéng.
“Ku naon abdi teu kénging nyebat maot? Padahal tos jelas, Asih parantos maot…”
“Jaga omongan manéh! Manéh kudu buru-buru tobat! Manéh kudu nyaho
yén Asih moal maot, saméméh aya perang campuh antara dua golongan
rongkah anu kayakinanana sarua!” pokna Kuwu Amas.
“Abdi satuju, Pa Kuwu. Margi, perang téh ayeuna nuju lumangsung.
Kiwari urang keur ngayonan perang budaya, perang komunikasi, perang
ékonomi, jeung perang-perang séjénna! Asih tos maot. Tapi Asih teu
perelu dikubur! Malah lamun bisa mah Asih kudu dihirupkeun deui. Asih
pasti bisa hirup deui!”
“Meunggeus, ulah loba ngabacot siah! Budak kamari soré manéh téh!
Sangkilang geus jadi mayit, masih kénéh loba nyarita. Hayu urang
rarejeng ku saréréa!” Kuwu Amas nyerenteng bari hahaok.
“Hayu! Sok urang téwak mayit kulayaban téh!” nu séjénna mani raéng.
Taya kasempetan keur lumpat. Kabéhanana mani napuk ngarejengan. Awak
pasiksak mani hésé usik, mangkaning aya nu marieuskeun leungeun sagala.
Kocéak dengék geus taya nu miroséa.
“Ampuuun! Aing mah hirup kénéh! Aing mah lain mayit! Hirupkeun deui Asih! Asiiih…!”
Kaayaan ngadadak simpé. Nu ngarejengan mimiti laleupas. Nyah, beunta
lalaunan. Panon ngulincer ka sabudeureun, nengetan hiji-hijina anu
keur ngariung. Méh kabéhanana ngadadak cengkat bangun nu kagét. Anu
narangtung di lawang panto tingburiak ka luar bari semu nu soak. Ka
mana Kuwu Amas? Ka mana Jang Among? Ka mana Ceu Enung? Nu dariuk
ngariung téh geuningan ema jeung bapa, katut duduluran anu panonna
beueus kénéh ku cimata. Rét ka nu keur sarila di kéncaeun, aya Ustad
Otong, Mama Iking, Lebé Doya, Kadus Ukar, jeung RT Lili. Anu leuwih
hémeng, naha awak téh ujug-ujug nangkarak di tengah imah bari
disimbutan kaén bodas. Awak karasa pasiksak, teu puguh rasakeuneunana.
“Bapa-bapa, ibu-ibu, ogé para hadirin sadaya. Omat, sanés jurig ieu
téh Numutkeun pamendak simkuring mah, rupina Cép Darma téh ngalaman anu
disebat mati suri téa. Jadi, Cép Darma mémang teu acan pupus,” kitu
pokna Ustad Otong.
Mati suri? Boa enya nu diomongkeun Ustad Otong téh? Ras inget basa
keur galungan jeung puluhan anggota Satpol PP (Satuan Polisi Pamong
Praja). Mimitina teu niat riributan. Tapi amarah ngahéab basa nyaksian
Asih keur direjengan ku sababaraha urang anggota Satpol PP. Euweuh
kaéra pisan lalaki téh, wanina ukur ngahurup awéwé. Anu keuheul pisan
mah ka Si Darno. Sababaraha poé saméméh lokalisasi Saritem ditutup, Si
Purunyus téh kungsi nyaréan Asih. Jaba hayang meunang diskon minangka
layanan husus keur anggota Satpol PP. Kari-kari Si Kéhéd milu nyégel
Saritem. Bener omongan Ceu Rokayah, tukang kios di Alun-alun. Si Darno
mah pagawéanana méntaan udud, dahareun, duit, pajarkeun téh ngarah
henteu dibuburak mangsa rajia PKL. Kanyataanana mah tai pedut. Kios Ceu
Rokayah diringkid jeung eusi-eusina, ditaékkeun kana treuk anu dibeuli
jeung dibéngsinan ku duit rayat. Hanjakal maké jeung cangcaya kana
pangéling Ceu Rokayah. Hanjakal Si Darno henteu digampleng, basa ménta
diskon nyaréan Asih. Hanjakal jeung hanjakal anu mémang datangna tara
ti awal.
Deudeuh teuing, Asih. Di mana anjeun ayeuna, Asih? Mangkaning bapa
anjeun keur gering parna. Disalametkeun ku Si Malik kitu anjeun téh?
Ah, pamohalan teuing. Geus sababara poé ogé Si Malik mah teu katingali
irung-irungna acan. Padahal saméméhna mah teu sirikna pulang-anting ka
Saritem, ngamar jeung Asih bari gratis. Enya, gratis, da manéhna ngaku
pulisi. Angkanan Asih, susuganan lamun mangsa karerepet bisa
dipuntangan tulung. Tapi tétéla, hésé dicepengna geuning omongan jelema
terhormat mah. Boa Si Malik ogé kalah milu jeung pasukan anu
ngabubarkeun Saritem. Lamun kitu, hartina salawasna Saritem bakal jadi
saksi kamunapékan Si Darno jeung Si Malik.
“Duh, Asih. Mayang Asih. Camperenik pisan ngaran anjeun téh. Rupa
anjeun, sikep anjeun, sagalana anjeun sing sarwa camperenik. Asih,
ulang cangcaya lamun ieu haté teu weléh micangcam anjeun. Aya cinta
dina ieu sagara rasa. Salaku lalaki, tangtu boga hak micinta wanoja nu
kumaha baé satungtung luyu jeung kereteg ciptaning ati. Sabalikna,
anjeun ogé, salaku wanoja anu sarua manusa, tangtu boga hak
dipikacinta. Nepi ka iraha baé, ukur ngaran anjeun anu rék dipiara dina
ieu dada…” aya gerentes jeroning dada anu henteu diréka-réka.
“Cép… Cép Darma! Sok geura istighfar, sanés molohok baé…” Ustad Otong ngabuyarkeun rupaning sawangan.
Bilih kuring mipit teu amit ngala teu bebeja, kalih bilih aya seratan nu teu kawidian pamugi neda widina. Hatur Nuhun
Langganan:
Posting Komentar (Atom)
Pangeran Jamban
Pentingna ngaji tepat waktu teh meureun sangkan henteu saliwang sok komo lamun nu diajina ilmu taohid. Salah saeutik oge apan anu tikosewad ...
-
Sisindiran téh asalna tina kecap sindir, anu ngandung harti omongan atawa caritaan anu dibalibirkeun, henteu togmol. Luyu jeung éta, dina s...
-
MOHON tidak berburuk sangka dulu, saya tidak berniat menulis seputar pornografi. Sengaja saya tulis dalam bahasa Indonésia, karena kata “mom...
-
Sikep idealis andika menyebabkan dia kesusahan menghindari hal yang bertolak belakang dengan prinsip hidupnya. Sumirah (umi) istrinya menj...
Tidak ada komentar:
Posting Komentar